KLASY SZÓSTE NA WYCIECZCE W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH

13  kopiaW dniach 15-17 września uczniowie klas 6a i 6b pod opieką p. Agaty Cecotki, p. Karoliny Dylińskiej i p. Sebastiana Reczka wyjechali na wyczekaną i upragnioną wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.

Wyruszyliśmy spod szkoły w środę o godzinie 7:00. W drodze do miejsca noclegu zwiedziliśmy fabrykę porcelany w Ćmielowie, w której nie tylko poznaliśmy historię tego miejsca, techniki powstawania porcelany ćmielowskiej, ale mogliśmy własnoręcznie wykonać różę z gliny w czasie przeprowadzonych dla nas warsztatów.

Drugim miejscem, gdzie się zatrzymaliśmy był Bałtowski Kompleks Turystyczny. Wycieczka po parku pozwoliła nam poznać wiele gatunków dinozaurów. Mogliśmy również wesoło spędzić czas na placu zabaw.

Do miejsca docelowego, czyli do Hotelu Jodłowy Dwór w Hucie Szklanej dotarliśmy około godziny 17:00. Po rozpakowaniu i obiadokolacji mogliśmy wreszcie wspólnie spędzić czas na placu należącym do hotelu.

Drugiego dnia weszliśmy z przewodnikiem na Święty Krzyż - symbol Gór Świętokrzyskich położony, w samych ich sercu, na Łysej Górze. Zwiedziliśmy znajdujący się tam klasztor, a w drodze powrotnej podziwialiśmy przyrodę Świętokrzyskiego Parku.

Dzień zakończyliśmy wspólną zabawą razem z opiekunami na dyskotece oraz quizem na temat minionego dnia i zdobytych w czasie zwiedzania wiadomości.

Ostatniego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu ruszyliśmy w drogę powrotną. Pogoda zmusiła nas do małej zmiany planu. Zwiedziliśmy Muzeum Minerałów w Św. Katarzynie, oraz pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Widzieliśmy między innymi gabinet z biurkiem przy, którym Henryk Sienkiewicz pisał „ W pustyni i puszczy”. Wiadomości, które zdobyliśmy podczas zwiedzania letniej rezydencji naszego patrona, zostały sprawdzone w czasie kolejnego quizu ( tym razem z nagrodami).

Pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do Mińska ok. godziny 18: 00, gdzie oczekiwali nas stęsknieni rodzice.