ZAWIESZENIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH
Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone.Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych ani opiekuńczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Zadania do wykonania do 25 marca:
Temat : Marcowa pogoda
- 1.Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu”.
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,
kwiecień już tuż-tuż.
Rozmowa na temat wiersza:
Jaki jest teraz miesiąc?
Jaki będzie miesiąc po marcu?
Co marzec mieszał w garncu?
Po czym można poznać, że wiosna jest już blisko?
2. Wykonaj ilustrację pt. „Co robi marzec?”
3.Porozmawiaj z rodzicami na temat przysłowia „W marcu jak w garncu”.
4.Zinterpretuj piosenkę Marzec marzyciel-->POBIERZ, poprzez ruch :)
5.DLA CHĘTNYCH.
- SUDOKU: Symbole marcowej pogody.
Narysuj na małych karteczkach: 4 x chmurki, 4 x deszcz,4 x śnieg z deszczem, 4 x słońce.
Ułóż sudoku. Uwaga, ani w pionie, ani w poziomie nie może powtórzyć się ten sam symbol.
Plansza do sudoku
- Ćwiczenia UTRWALAJĄCE Bystre Dziecko-->POBIERZ
Mimo nadzwyczajnej sytuacji, prosimy wszystkich o zachowanie spokoju.
Życzymy zdrowia i liczymy dni do ponownego spotkania w szkole.