ZADANIA DO WYKONANIA W ĆWICZENIACH
Zadania do wykonania.Czytaj więcej...
I.Wprowadzenie
- Utrwalenie nazw i kształtów podstawowych figur geometrycznych:
- Wprowadzenie litery (samogłoski) u: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej.
- Podziel nazwy następujący rzeczy na sylaby, następnie na głoski. Odpowiedz na pytanie, na którym miejscu w każdym z tych wyrazów jest samogłoska u?
- Wyklej po śladzie literę u,U napisaną przez rodzica. Obok wyklejonych liter, narysuj dwie rzeczy.Jedną, której nazwa rozpoczyna się od litery u, drugą rzecz, która ukrywa u w środku wyrazu.
- Dla chętnych wyszukiwanie i zaznacznie na czerwono litery u,U na przykład w gazecie.
II.Zadania do WYKONANIA W ĆWICZENIACH :
-
- GRUPA 0 a strony od 20 do 23.Utrwalenie u.Na zasadzie wykonania powyższych poleceń.
- GRUPA 0 b strony od 12 do 15.
III.Zadanie matematyczne dla wszystkich dzieci
Wykonanie figur przestrzennych. Do wykonania potrzebne będą:
- plastelina (można zastąpić zwykłym ciastem z mąki i wody)
- wykałaczki lub zapałki
Wystarczy dowolnie łączyć wykałaczki za pomocą kulek z plasteliny. W pierwszej kolejności można układać dowolne figury geometryczne tj, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Następnie można przejść do tworzenia budowli.
IV DLA CHĘTNYCH
1.Ile owadów jest w trawie? (zagadka)
Owady mają sześć nóg, dziecko słucha uważnie wiersza i musi policzyć tylko owady. Zagadka jest podchwytliwa, ponieważ nie wszystkie wymienione w wierszu stworzenia to owady(pająk nie jest owadem, tylko pajęczakiem). Dziecko podczas czytania liczy na palcach każdego owada, na koniec określa liczbę owadów.
„OWADY”
(Izabela Mikrut)
W trawie siedziała biedronka
i komar się też tam zabłąkał,
obok tkał sieć pająk zdolny
I jeszcze był konik polny!
Dwie mrówki, much i żuczek,
co z kulą znał parę sztuczek.
Zadanie na koniec prawie:
Ile owadów jest w trawie?
Zapraszamy Państwa do ponownego odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w poniedziałek,30 marca.