ZADANIA DO WYKONANIA W ĆWICZENIACH

IMG E5721

Zadania do wykonania.Czytaj więcej...

I.Wprowadzenie

  • Utrwalenie nazw i kształtów podstawowych figur geometrycznych:
  • Wprowadzenie litery (samogłoski) u: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej.
  • Podziel nazwy następujący rzeczy na sylaby, następnie na głoski. Odpowiedz na pytanie, na którym miejscu w każdym z tych wyrazów jest samogłoska u?

  • Wyklej po śladzie literę u,U napisaną przez rodzica. Obok wyklejonych liter, narysuj dwie rzeczy.Jedną, której nazwa rozpoczyna się od litery u, drugą rzecz, która ukrywa u w środku wyrazu.
  • Dla chętnych wyszukiwanie i zaznacznie na czerwono litery u,U na przykład w gazecie.

 

II.Zadania do WYKONANIA W ĆWICZENIACH :

    • GRUPA 0 a strony od 20 do 23.Utrwalenie u.Na zasadzie wykonania powyższych poleceń.
    • GRUPA 0 b strony od 12 do 15.

 

III.Zadanie matematyczne dla wszystkich dzieci

Wykonanie figur przestrzennych. Do wykonania potrzebne będą:

- plastelina (można zastąpić zwykłym ciastem z mąki i wody)

- wykałaczki lub zapałki

Wystarczy dowolnie łączyć wykałaczki za pomocą kulek z plasteliny. W pierwszej kolejności można układać dowolne figury geometryczne tj, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Następnie można przejść do tworzenia budowli.

 

IV DLA CHĘTNYCH

1.Ile owadów jest w trawie? (zagadka)

Owady mają sześć nóg, dziecko słucha uważnie wiersza i musi policzyć tylko owady. Zagadka jest podchwytliwa, ponieważ nie wszystkie wymienione w wierszu stworzenia to owady(pająk nie jest owadem, tylko pajęczakiem). Dziecko podczas czytania liczy na palcach każdego owada, na koniec określa liczbę owadów.

„OWADY”

(Izabela Mikrut)

W trawie siedziała biedronka

i komar się też tam zabłąkał,

obok tkał sieć pająk zdolny

I jeszcze był konik polny!

Dwie mrówki, much i żuczek,

co z kulą znał parę sztuczek.

Zadanie na koniec prawie:

Ile owadów jest w trawie?

2.W LESIE-->POBIERZ 

 

Zapraszamy Państwa do ponownego odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w poniedziałek,30 marca.