MARCOWE PRZEPISY NA ZDROWIE
Zadania do wykonania. Czytaj więcej...
I. Wprowadzenie.
Posłuchaj piosenki.Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki-->POBIERZ
II. Wiersz S. Karaszewskiego „Witaminowe abecadło”.
Oczy, gardło, włosy, kości
zdrowsze są, gdy A w nich gości.
A w marchewce, pomidorze,
w maśle, mleku też być może.
B – bądź bystry, zwinny, żwawy
do nauki i zabawy!
W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,
w serach, jajkach B też mieszka.
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy to owoce i jarzyny.
C – to coś na przeziębienie
i na lepsze ran gojenie.
C – porzeczka i cytryna –
świeży owoc i jarzyna!
Zęby, kości lepiej rosną,
kiedy D dostaną wiosną.
Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem,
na krzywicę D jest lekiem.
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy to owoce i jarzyny.
- Rozmowa na temat treści wiersza.
Szukamy odpowiedzi na pytania: Jak nazywają się bohaterowie wysłuchanego wiersza? Gdzie można znaleźć witaminę A (B, C, D)?
Jaką rolę pełni witamina A,B,… (B, C, D)?
- Zdrowoludki
Dzieci rysują samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej, kontur postaci, a następnie wypełniają go warzywami, owocami i zdrowymi produktami,
np.: wyciętymi z gazetek lub samodzielnie narysowanymi.
WSKAZÓWKA: ZDROWE PRODUKTY ZNAJDZIESZ W WIERSZU.
Prosimy o przesłanie zdjęcia wykonanej pracy.
III. Poznajemy literę c, C
- Karty pracy s.24
-Opowiedz co dzieje się na obrazku.
-Z jakich warzyw mama z dziećmi przygotowuje sałatkę?
-Przeczytaj tekst pod obrazkiem samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej.
-Poszukaj w swoim mieszkaniu (domu)rzeczy, w których nazwie jest głoska c.
-Jak myślisz, głoska c należy do samogłosek czy spółgłosek?
( odp. głoska c jest spółgłoską).
- Karty pracy str. 25, 26, 27.
- Rymowanka utrwalająca prawidłową wymowę głoski „c”.
Powtórz rymowankę w różny sposób:
głośno, cicho, szeptem, wesoło, smutno.
„Placek Jacka” D.Krupa
Oto mały Jacek, co wypiekał placek.
Placek owocowy, z lukrem cytrynowym.
Słodki i pachnący, pulchny i gorący.
Placek dla Celiny, Wacka i Lucyny
IV. Układ taneczny. SAŁATKA OWOCOWA Z POLEWĄ CZEKOLADOWĄ-->POBIERZ
V.DLA CHĘTNYCH:
- Ćwiczenia z zakresu rozwijania samodzielności dziecka.
Prosimy o pomoc rodzica. PRZEPIS NA KANAPKĘ-->POBIERZ
PRZEPIS NA SAŁATKĘ OWOCOWĄ-->POBIERZ
- Smakowe zagadki. Dzieci z zawiązanymi oczami rozpoznają owoce,warzywa lub inne produkty spożywcze za pomocą zmysłu smaku.
Drodzy Zerówkowicze, dziękujemy za sumiennie wykonywaną pracę, dziękujemy Waszym Rodzicom za pomoc i liczymy na dalszą współpracę.
Zapraszamy Państwa do ponownego odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w środę, czyli 1 kwietnia.