SMAKI, ZAPACHY I ODGŁOSY LATA (15.06.2020).
Zadania do wykonania. Czytaj więcej...
Temat: Smaki, zapachy i odgłosy lata.
1.Pięć zmysłów mam-powtórzenie.Piosenka-->POBIERZ
-Powtórz rytmicznie z rodzicem tekst:
„O-czy słu-żą do pa-trze-nia,
Bu-zią smak ba-da-my.
U-szy sły-szą to i owo,
No-sem świat wą-cha-my”
2. W jaki sposób działa zmysł węchu i smaku.Prezentacja-->POBIERZ
3.Czym pachnie lato? Zamknijcie oczy, wyobraźcie sobie zapach rzeczy umieszczonych na zdjęciach poniżej. Które z nich kojarzą się z latem, przyjemnym zapachem?
4.Wykonajcie karty pracy str. 81-82
5.Posłuchajcie wiersza P. Beręsewicza „Czemu”?
Czemu styczeń nosi ciepłe skarpety?
Bo mu nogi marzną tak, że o rety!
Czemu luty taki blady, skąd smutki?
Bo się martwi, że jest taki króciutki.
Czemu marzec tak się złości i burzy?
Bo za wolno wraca wiosna z podróży.
Czemu kwiecień taki strój ma pstrokaty?
Bo gdzie spojrzy, wszędzie kwiaty i kwiaty.
Czemu maj jest zielony i świeży?
Coś się mamom na Dzień Matki należy.
Czemu czerwiec w krótkich spodniach już gania?
Bo to lato, czas na letnie ubrania.
Czemu lipiec taki dziwnie wesoły?
Cóż, wygląda, że nie tęskni do szkoły.
Czemu sierpień tak się śmiesznie nazywa?
Kiedyś z sierpem chodził rolnik na żniwa.
Czemu wrzesień wciąż się włóczy po lesie?
Szuka grzybów, może nam też przyniesie.
A październik? Czemu drzewa rumieni?
Bo w kolorach jest do twarzy jesieni.
A listopad? Czemu smutny i bury?
Bo mu liście z drzew zdmuchują wichury.
Czemu grudzień w biały puch się owinął?
Bo mu cieplej pod śniegową pierzyną.
Czemu na tym w wierszu kończą się słowa?
Bo tu rok się zaczyna od nowa.
- Odpowiedzcie na pytania: Jak inaczej możemy jednym słowem nazwać wszystkie miesiące? (Dwanaście miesięcy, to rok).
-Dlaczego rok ma 12 miesięcy (Tyle trwa jeden, pełny obrót Ziemi wokół Słońca).
-Wymieńcie, w prawidłowej kolejności nazwy miesięcy.
6.Z podanej rozsypanki liter: T, O, L, A, ułóż nazwę pory roku, która rozpocznie się 20 czerwca. Podpowiedź: Dzieci i młodzież zaczynają wtedy wakacje, dorośli urlopy wypoczynkowe. To najcieplejsza pora roku.
8.Wykonajcie karty pracy str. 83
9.Narysujcie rysunek, przedstawiający charakterystyczne cechy lata. Narysujcie lato.
10.Prawda-fałsz: Jeśli informacja jest prawdziwa dzieci wstają, jeśli fałszywe, siedzą:
-Latem trzeba się ciepło ubierać.
-Latem pada z nieba kolorowy śnieg.
-Latem zwierzęta przygotowują się do zimowego snu.
11. Osłuchanie z piosenką pt.:"Lato, lato "-->POBIERZ
Zapraszamy Państwa do odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w środę, czyli 17 czerwca.