EKSPERYMENTY W III B

mali badaczeW tym roku szkolnym uczniowie kl.3b mogli uczestniczyć w zajęciach podczas których realizowany był program p. Moniki Ufnal pt. „Mali badacze – doświadczenia i eksperymenty”. Zajęcia odbywały się raz w miesiącu podczas zajęć koła ekologicznego. 

 Ideą wiodącą programu było wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka przez organizowanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających eksperymentowanie i nabywanie doświadczeń oraz poznawanie wielozmysłowe.

Dzięki eksperymentowaniu uczniowie mogli poszerzyć swoją wiedzę o niektóre zagadnienia z dziedziny fizyki, chemii i szeroko pojętej przyrody. Skupiliśmy się m.in. na doświadczalnym poznaniu właściwości powietrza, wody, papieru, światła, dźwięku. Dowiedzieliśmy się np. jak powstają niektóre zjawiska atmosferyczne, jakie doświadczenia możemy wykonać z produktów, które mamy w kuchni, na czym polegają złudzenia optyczne, czym jest ciecz newtonowska, czym jest smog, jak w nietypowy sposób napompować balon. Uczniowie dowiedzieli się także, czy można przejść przez kartkę papieru, czym jest napięcie powierzchniowe, co pływa, a co tonie, co rozpuszcza się w wodzie, jak działają naczynia połączone, jak powstaje tęcza. Zrobiliśmy swój własny wulkan i lampę lawę. Dowiedzieliśmy się, że do spalania potrzebny jest tlen, a na zajęciach wielkanocnych robiliśmy różne doświadczenia z jajkiem w roli głównej. 

Uczniom bardzo podobała się taka forma zajęć i z niecierpliwością wyczekiwali kolejnych. W czerwcu na zakończenie programu wszyscy uczestnicy otrzymali Dyplom Małego Badacza. Zachęcam do obejrzenia zdjęć z naszych niektórych naszych działań.