PIERWSZE KROKI ZE SKANEREM I DRUKARKĄ 3D

   LOGO MALE  W czasie zajęć koła „Laboratoria przyszłości” uczniowie klas szóstych poznawali budowę skanera 3D, a także oprogramowanie do skanowania oraz do przygotowania skanów do drukowania w drukarce 3D. Młodzież z radością i z zainteresowaniem obserwowała, jak ulubione figurki zamieniają się w trójwymiarowe, cyfrowe obiekty widoczne na ekranie monitora.

 

 

Uczniowie śledzili cały proces skanowania:  pojedyncze „zdjęcia” łączące się w efekt końcowy. Testowali różne opcje doboru parametrów skanowania. Uzyskany model następnie obrabiany był w programie FlashPrint, gdzie mi in. ustala się rodzaj wypełnienia, wysokość warstwy, duplikowanie i wstawianie podpór.Tak przygotowany, gotowy model przeniesiony został do drukarki 3D, którą wcześniej skalibrowaliśmy i załadowaliśmy wybrany filament. Teraz uczniowie musieli uzbroić się w cierpliwość aby zobaczyć efekt ostateczny, gdyż wydruk figurki może trwać nawet kilka godzin.Na koniec zajęć każdy uczeń potrafił przygotować skaner, zeskanować wybrany obiekt oraz przygotować go do wydruku. Pierwsze kroki za nami, teraz od naszej wyobraźni zależy co możemy „wyczarować” dzięki naszemu sprzętowi do drukowania!

2 6C 3 6C 4 6C 5 6C 6 6C 7 6C 8 6C 9 6C 10 6C 11 6C 12 6C 13 6C 14 6C 15 6C 16 6C 17 6C 18 6C 19 6C 20 6C 21 6C 23 6C 24 6C 25 6C 26 6C 27 6C 28 6C 29 6C 30 6C 31 6C 1 6A 2 6A 3 6A 4 6A 5 6A 6 6A 7 6A 8 6A 9 6A 10 6A 11 6A 12 6A 13 6C 15 6A 16 6A 17 6A 18 6A 19 6A 20 6A 21 6A 22 6A 19 6A 23 6A 24 6A 26 6A 26 6A 29 6A 27 6A 28 6A 13 6A 14 6A