CZAS SPĘDZONY Z RODZINĄ (27.05.2020).

spacerze

Zadania do wykonania. Czytaj więcej...

Temat: Czas spędzony rodziną.

1.Osłuchanie z piosenką: „Moja wesoła rodzinka” Piosenka-->POBIERZ

Zabawa przy piosence- ilustrowanie ruchem treści piosenki.

2. Prezentacja Prezentacja-->POBIERZ

Wykonaj polecenia zawarte w prezentacji oraz karty pracy s. 46-47

3.Każdy jest wyjątkowy:

 Spróbuj opisać wygląd swoich najbliższych.

 -Zastanów się jakiego są wzrostu, czy są: niscy, średniego wzrostu, czy są wysocy).

 - Jakiego koloru i długości mają włosy?

 -Jakiego koloru mają oczy?

 4.Posłuchaj wiersza:

 Co robimy w wolnym czasie?

 Mama i Tata to świat nasz cały,

 ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

 to dobre, czułe, pomocne ręce

 i kochające najmocniej serce.

 To są wyprawy do kraju baśni,

 wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

 loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca.

 Kochana Mamo, Kochany Tato,

 dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

 że nas kochacie, że o nas dbacie

 i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 Odpowiedz na pytania:

 O jakich osobach była mowa w wierszu?

 Kim dla dzieci są mama i tata?

 Za co dzieci kochają mamę i tatę?

 Co mogą robić z rodzicami?

 Za co dzieci dziękują rodzicom?

5.Wykonaj karty pracy s. 52-55.

6.Zabawa: „Imię – gest” – dziecko mówi swoje imię, a następnie gestem pokazuje swoje ulubione zajęcie w wolnym czasie.

7.Co możesz robić wspólnie z rodzicami?                                                   

Wypowiedzi dzieci na temat czynności, które pokazały gestem, form spędzania wolnego czasu oraz tego w jaki sposób spędzają go z rodziną.

(„Co lubisz robić z rodziną?”, „Co chciałbyś robić z mamą, tatą, gdy nie idą do pracy?”)

Na przykład:

piłkagra planszówki rys rower zabawa-600x400

8.Zabawa pt. „Niedokończone zdania”. Uczestnicy: dziecko , rodzeństwo, rodzice.

Każda osoba po kolei kończy zdanie, np. „Mam... (brata, siostrę), która ma na imię...”, „Moja mama lubi, gdy...”, „Lubię, gdy ...”, „Mój tata ma na imię...”, „Lubię z tatą...”, „Moja rodzina to...”, „Chciałbym z mamą...”, „Chciałbym z tatą...”

9.Jak spędza wolny czas rodzina Olka i Ady? Karty pracy s.43.

10.Obejrzyj zdjęcia i obrazki w kartach pracy s.50-51. Powiedz jaki sport lubi tata Olka, a jaki mama. Czy Twoja mama lub tata mają swój ulubiony sport? Podaj jego nazwę?

DLA CHĘTNYCH:

  • Kwiaty dla taty:
    matematyka
  • Wykonaj karty pracy s. 48-49
  • Rodzinna gra planszowa:

gra1 gra2

Zapraszamy Państwa do odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w poniedziałek, czyli 1 czerwca.